Om Jazzklubben

Föreningen L’JAZZ i Ljungskile
är en ideell förening som grundades 1987 med visionen att erbjuda spännande jazz av högsta kvalitet, utövad av professionella musiker. Verksamheten stöds av Uddevalla kommun, Sensus Studieförbund i Uddevalla, Thordenstiftelsen, Statens kulturråd/SJR, och Västra Götalandsregionens kulturnämd.
Vi arrangerar sex konserter september till april, och sista veckan i juli Sommarjazzveckan omfattande fem konsertkvällar. Därtill kommer vanligtvis en eller två föreställningar för barn. Det betyder att vi under ett år har mer än 1000 besökare. I många år höll vi till i Ljungskilegården, men håller nu konserterna under vintersäsongen på Ljungskile Folkhögskola i Västkustsalen eller Grundtvigsalen. Sommarjazzveckan är i år förlagd till Gustafsbergs badrestaurang.

Information om våra konserter hittar du på vår hemsida ljazz.se, Facebook, uddevalla.se, upplev Uddevalla-appen och på våra affischer. Ofta finner du förhandsinformation och recensioner i press och lokalradio. Lämnar du din mailadress får du alla våra utskick. Skriv till info@ljazz.se

Medlemsavgifterna är mycket viktig del av L´Jazz ekonomi. Medlemsavgiften är 250 kronor per år och som medlem får du bokad plats på konserterna vid föranmälan och 30 kr rabatt på biljettpriset. Ungdomsentrén är 100 kr.

L’Jazz styrelse 2023:
Bengt Edwardson – Ordförande